Blogs

De 4 meest gestelde vragen over Microsoft Dynamics 365 Business Central

Sinds 2019 bieden we onze oplossing 4PS Construct aan op het moderne ERP-platform Microsoft Dynamics 365 Business Central. Dit betekent dat alle Microsoft technologieën geïntegreerd zijn en de software altijd, overal en op elk device beschikbaar is. Veel bedrijven die de overstap willen maken naar Business Central zitten met veel vragen. In deze blog zetten we de 4 meest gestelde vragen voor u op een rij en proberen we al uw vragen te beantwoorden.

1. Wat is Dynamics 365 Business Central?

Dynamics 365 is de zogenaamde suite van Microsoft, met een verzameling van veel specialistische bedrijfssoftware. De basis hiervan is Office 365 (Word, Excel, Powerpoint, Sharepoint, Teams, etc.) en Business Central bedrijfssoftware (ERP).

2. Wat zijn de verschillen tussen Dynamics NAV en Dynamics 365 Business Central?

Dynamics 365 Business Central is de opvolger van Dynamics NAV, maar met een nieuwe architectuur en interface. Vanaf 1 april 2019 is Dynamics NAV niet meer beschikbaar. Wel kunnen bestaande klanten Dynamics NAV nog gewoon blijven gebruiken. Dit blijft een prima product, al staan de ontwikkelingen natuurlijk niet stil. Wanneer u wilt upgraden, zal de applicatie automatisch overgaan in Dynamics 365 Business Central.

Een belangrijk verschil tussen Dynamics NAV en Dynamics 365 Business Central is dat u in dit nieuwe platform gebruik kunt maken van nieuwe functionaliteiten. 4PS heeft bijvoorbeeld een aantal functionaliteiten ontwikkeld die alleen werken op het nieuwe platform, bijvoorbeeld de nieuwe 4PS On-site App en nieuwe functionaliteiten van het communicatieplatform 4PS Control. Benieuwd naar deze nieuwe functionaliteiten? Lees er meer over in onze brochure.

3. Is Dynamics 365 Business Central beschikbaar in de cloud?

Microsoft Dynamics 365 Business Central is een zogenaamde SaaS oplossing, hierdoor is het volledig in de cloud beschikbaar. Desondanks bent u niet verplicht om over te stappen naar de cloud als u voor Business Central kiest. Business Central werkt overal waar u het nodig heeft met dezelfde gebruikerservaring – hoe u het ook implementeert, on-premise of via de cloud.

4. Kan ik eenvoudig migreren van Dynamics NAV naar Dynamics 365 Business Central?

U kunt vrij eenvoudig migreren van Dynamics NAV naar Dynamics 365 Business Central. Het migratietraject bij 4PS bestaat uit verschillende stappen. Om de kosten voor het migratietraject in kaart te brengen zal uw accountmanager gegevens bij u opvragen. De verzamelde gegevens worden naar onze projectcoördinatoren gestuurd. Zij maken samen met de accountmanager een inschatting van de benodigde consultancy. Bent u akkoord met het investeringsoverzicht? Dan wordt het project overgedragen aan de projectcoördinatoren. Degene die bij u het project oppakt, neemt contact met u op voor een kennismakingsgesprek. Na het kennismakingsgesprek zal het daadwerkelijke migratietraject starten. Benieuwd welk activiteiten binnen zo’n traject horen? Download dan onze brochure. Daarin zetten we alle stappen in het migratietraject voor u op een rij.

Wilt u migreren naar de cloud? Dan zult u als eerst een geschikte cloud-oplossing moeten kiezen. Vervolgens start het migratietraject. Benieuwd hoe dit migratietraject naar de cloud verloopt? In onze whitepaper: cloud versus on-premise leest u er meer over.

Lees whitepaper

  • Deel dit artikel: