Media

Creëer maximale grip op uw service- & onderhoudsprocessen: snel, efficiënt en volledig digitaal

Op zoek naar ondersteuning voor preventief en correctief onderhoud? De module Service & Onderhoud  binnen 4PS Construct garandeert een eenvoudige voortgangsbewaking en aansturing voor uw binnendienst. Krijg volledige controle over uw processen en communiceer real-time met uw buitendienst, klanten, onderaannemers én ketenpartners, in diverse duidelijke digitale omgevingen. Zo houdt u uw informatiestromen overzichtelijk, worden onnodige fouten en verwarring voorkomen én werkt u nog efficiënter en prettiger samen.


“Digitalisering van het service- & onderhoudsproces draagt bij aan een betere workflow, meer efficiëntie en een hoger rendement”, aldus Tom Versluis, Business consultant bij 4PS. “Veel bedrijven, ook in de installatietechniek, hebben te maken met flinke papierstromen. Binnendiensten moeten dagelijks verschillende afdelingen af om klantgegevens, contract- en prijsafspraken, planningen en andere  service- & onderhoudszaken  te verzamelen. Dit kost tijd én zorgt voor ruis en faalkosten. In ons softwareprogramma staat alle informatie daarom overzichtelijk op één plek.”

Eén integrale oplossing

Klanten hebben bij 4PS keuze uit een lokaal geïnstalleerd en modulair (on-premise) platform of een cloudoplossing, waarin alle modules geïntegreerd zijn”, vertelt Salesmanager Floris Wilod Versprille. “Een portaal, planning en app maken eenvoudige communicatie én samenwerking tussen alle relevante partijen mogelijk.” Versluis: “Centraal voor het serviceproces staat de service- & onderhoudsmodule van 4PS Construct, waarin alle informatie wordt gebundeld. Van contractinformatie tot onderhouds-/storingsmeldingen en planning. De module is gekoppeld aan een online 4PS  portaal. Vanaf de smartphone, tablet of pc kunnen opdrachtgevers eenvoudig op het portaal inloggen en voor hen relevante informatie inzien. Ook kunnen hier eventuele onderhouds- en storingsmeldingen worden aangemaakt. Op een grafisch planboard wordt de planning voor eigen monteurs, onderaannemers en materieeldiensten gecontroleerd en – waar nodig – aangepast. Het planboard is  gekoppeld aan de 4PS Buitendienst App, waar buitendienstmedewerkers adres- en contactgegevens, benodigde materialen, storings- of onderhoudsinformatie kunnen raadplegen en actuele statussen kunnen delen. Daarnaast dient deze app als digitale werkbon. Het portaal kan specifiek worden ingericht voor klanten, opdrachtgevers, onderaannemers of andere stakeholders.”

“Als het gaat om innovatie, dan richt 4PS haar pijlen op BIM en IoT”, aldus Wilod Versprille. “Ook wordt continu data uit de service- & onderhoudsstromen verzameld, op basis waarvan processen geoptimaliseerd kunnen worden.”

Innovatieve ERP-software

4PS ontwikkelt, implementeert en onderhoudt een innovatieve ERP-softwareoplossing voor de bouw, GWW/infra en installatietechniek, die   alle bedrijfsprocessen en functionaliteiten op zowel projectniveau als tijdens het service- & onderhoudsproces ondersteunt. 4PS Construct is  gebaseerd op Microsoft Dynamics 365 Business Central en biedt oplossingen voor artikel- & voorraadbeheer, CRM, calculatie, projectmanagement, facturatie, service & onderhoud en meer.

Dit interview is geplaatst in het magazine Installatie & Bouw editie 2.

  • Deel dit artikel