Het technische avontuur van Ruben 

Klanten helpen en bijdragen aan hun succes, dat is de belangrijkste taak van onze supportafdeling. In deze blog gaan we in gesprek met onze collega Ruben. Hij vertelt hoe het is om onze klanten te helpen als Technisch Support Consultant bij 4PS! 

Een persoonlijk avontuur bij 4PS 

Voor Ruben begon het avontuur bij 4PS ruim twee jaar geleden, maar de interesse in techniek begon al veel eerder. Doordat zijn vader een technische baan had en zijn moeder in de zorg werkte, was het voor Ruben al snel duidelijk dat hij graag iets in de technische hoek wilde doen waarbij hij mensen kon helpen. De rol van Technisch Support Consultant is hem dus op het lijf geschreven. 

Wat doe je als Technisch Support Consultant?

“Elke ochtend beginnen we samen met het team de dag met een stand-up. Er komen veel tickets binnen van klanten waarbij iets niet goed werkt. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen tickets maar tijdens de stand-up kunnen we elkaar om hulp vragen”, vertelt Ruben. En wat zijn tickets? “Met tickets bedoelen we de vragen van klanten. Als zij ergens niet uitkomen, dienen ze bij ons een ticket in en gaan we ermee aan de slag”, licht Ruben toe. 

En dan puzzelen maar 

Als Technisch Support Consultant bij 4PS krijg je de vrijheid om je eigen tickets te beheren. “Je bent eigenlijk de hele dag bezig met puzzelen”, vertelt Ruben. “De software is gigantisch dus een oplossing is nooit simpel. Je moet een probleem echt gaan uitpluizen en op onderzoek gaan om tot een oplossing te komen. Vaak werkt het goed om met de klanten te bellen zodat je snel tot de kern van het probleem kan komen”, licht Ruben toe. 

Heb je voorbeelden? 

“Een voorbeeld van een probleem kan zijn dat mensen niet meer kunnen inloggen op een bepaalde app. Dat kan liggen aan de server, de versie of de applicatie zelf. De oorzaak kan verschillen dus aan jou de taak om op zoek te gaan naar een oplossing. Een algemener probleem kan zijn dat het systeem traag is en daarvoor schakelen we dan met Microsoft aangezien onze server draait op hun platform. Dan ga je samen met hen op zoek naar de oplossing. Dat is weer heel iets anders, maar de diversiteit maakt het uitdagend”, vertelt Ruben. 

Wat maakt deze rol verder zo leuk? 

“Je kan je werk zelf indelen en dat is voor mij een groot pluspunt”, vertelt Ruben. “Maar het leukste vind ik om me vast te bijten in complexe problemen en daar een oplossing voor te vinden. Je kan je klant dan goed nieuws brengen waar je ze blij mee maakt en dat geeft veel voldoening. En ook het samenwerken met collega’s en sparren geeft het gevoel dat je er niet alleen voor staat”, vertelt Ruben. 

Eigenschappen die het verschil maken 

Wat maakt een succesvolle Technisch Support Consultant bij 4PS? “Nieuwsgierigheid, sociale vaardigheden, inlevingsvermogen, geduld en doorzettingsvermogen zijn allemaal wel belangrijk. Maar je moet vooral de rust kunnen bewaren te midden van uitdagende situaties en altijd door blijven zoeken naar een oplossing”, verklaart Ruben. 

Verder ontdekken? 

Ben jij ook op zoek naar een rol waarin technische uitdagingen hand in hand gaan met de mogelijkheid om anderen te helpen? Overweeg dan om Technisch Support Consultant te worden bij 4PS! Solliciteer vandaag en word een onmisbaar puzzelstukje in ons team! 

Meer weten over deze rol? Bekijk dan hier de vacature!

  • Deel deze blog