Blogs

Verbeter de communicatie met ketenpartners tijdens projecten in vastgoedonderhoud

Stelt u zich eens voor: u heeft een belangrijk renovatieproject waarbij alle kozijnen van een flatgebouw vervangen moeten worden. Voor dit project werkt u samen met meerdere onderaannemers. U zult merken dat er veel uitdagingen zijn bij het communiceren met uw ketenpartners. Hoe kunt u dit aanpakken? In deze blog zetten we diverse uitdagingen en oplossingen voor u op een rij.


Uitdaging 1. De onderaannemer in vastgoedonderhoud is niet op de hoogte van actuele informatie

Tijdens projecten in vastgoedonderhoud werkt u veel samen met verschillende ketenpartners. Het komt hierbij nog wel eens voor dat er miscommunicatie plaatsvindt. Dit kan komen doordat een partner iets niet goed begrijpt, maar het kan ook komen doordat de communicatie via meerdere kanalen plaatsvindt, waardoor het niet meer overzichtelijk is. Hierdoor is een onderaannemer vaak niet op de hoogte van actuele informatie.

Uitdaging 2. De communicatie in vastgoedonderhoud vindt plaats via verschillende platforms

Veel bedrijven in vastgoedonderhoud gebruiken verschillende programma’s om te communiceren met ketenpartners. Hierdoor ontbreekt overzicht en is het niet duidelijk wat welke ketenpartner wanneer uitvoert. Om een overzicht te creëren is het verstandig om gebruik te maken van één platform waarop alle communicatie plaatsvindt. Op zo’n platform kunt u als vastgoedonderhoudsbedrijf makkelijk communiceren met al uw ketenpartners. Deze ketenpartners kunnen vervolgens ook met u communiceren via hetzelfde platform.

Oplossing: Zorg dat alle VGO-meldingen binnenkomen op één geïntegreerde softwareoplossing voor de bouw

Het voordeel van het gebruiken van één systeem voor alle communicatie is dat iedereen meteen interessante informatie inziet, waardoor u afspraken voor groot onderhoud of renovatie sneller maakt en er een duidelijk overzicht is. Dit versterkt de ketensamenwerking en zorgt ervoor dat u samen met uw ketenpartners een zo goed mogelijk resultaat bereikt.

Benieuwd hoe u de communicatie met uw ketenpartners kunt verbeteren? Lees dan de whitepaper: ‘Digitale oplossingen voor 4 uitdagingen in het vastgoedonderhoud.’

Download whitepaper

  • Deel deze blog

Over de auteur

Bart Jansen | Bart is inmiddels 8 jaar werkzaam bij 4PS. Bart is als bouwkundige opgeleid aan de HTS Bouwkunde. Na 5 jaar praktijkervaring in de restauratie van diverse grachtenpanden en kerken in Amsterdam, maakte hij in 1993 de overstap naar de IT voor de Bouw. De afgelopen 27 jaar heeft Bart dagelijks te maken met aannemers over de keuze voor een nieuw ERP systeem.