Service en Onderhoud in de bouwnijverheid

Software voor uw service- en onderhoudsproces in de bouwnijverheid

Krijg volledige controle over het uitvoeren van werkzaamheden voor installaties, gebouwen en meer. Of dit nu om preventief onderhoud gaat, klein aangenomen werk of klussen en storingen. Deze module is te koppelen met een aantal van onze andere oplossingen, maar ook met externe partijen voor het ketenintegratie.

Breed inzetbaar voor al uw kort cyclische werkzaamheden

De Service- en Onderhoudsmodule is een eenvoudige voortgangsbewaking en aansturing voor uw binnendienst. Het bevat volledig contractbeheer, asset management, prijsboekfunctionaliteit én storingsregistratie. Inclusief uitvoering, facturatie en bewaking.

  • Krachtige bewaking op uitvoering

    Uitvoerende werkzaamheden worden geregistreerd met serviceorders. De voortgang is eenvoudig te bepalen dankzij statusberichten van de buitendienst en de techniek van Microsoft Business Central. De flexibele processturing zorgt ervoor dat de verschillende processoorten in uitvoering op een goede manier verlopen.

  • Integratie

    Vanuit Service is er integratie met artikelbeheer, inkoop, materieel, financieel, projecten en voorraad.

  • Kort cyclisch werk en langdurige contracten

    Werkzaamheden gebeuren vaak op een jaarlijkse basis en lopen voor meerdere jaren. De Service- en Onderhoudsmodule heeft een brede contractbewaking. Het is eenvoudig om werkzaamheden met interval vast te leggen en serviceorders voor te genereren.

Meer weten?

Bent u benieuwd welke digitale tools u kunt gebruiken in het service- en onderhoudsproces? In deze brochure leest u alles over de digitale tools die u kunt gebruiken.

Servicecontracten in 4PS Construct

Wilt u meer zicht op uw servicecontracten en het plannen van ad hoc, preventief of gepland onderhoud? Bespaar tijd en optimaliseer uw werkzaamheden door uw servicecontracten digitaal in te voeren in 4PS Construct. Nadat u een servicecontract invoert, plant het systeem sleuteldatums volgens de overeenkomst in 4PS Construct. De serviceprovider ontvangt vervolgens een waarschuwing wanneer hij het onderhoud kan uitvoeren.

Geplande tijden uit servicecontracten kunt u ook zichtbaar maken in de 4PS Grafische Resource Planning (GRP). Het is mogelijk om deze tijden te wijzigen op basis van de prioriteiten die zichtbaar zijn in de GRP.

Objectenbeheer

Bent u verantwoordelijk voor het beheren en onderhouden van objecten? Met 4PS Construct registreert u alle objecten op uw servicelocaties en onderneemt u preventief en reactief onderhoud. Doordat u via mobiele applicaties toegang heeft tot al uw onderhoudsactiviteiten,  controleert u altijd en overal alle activagegevens, locatie en taakvoortgang.

Met de gegevens die u verzamelt over objecten is het mogelijk om op langetermijn kosten van het bezitten en onderhouden van objecten te voorspellen. Hierdoor bent u beter op de hoogte van het vermogen van uw klanten. Door het beheren van onderhouds- en reparatieschema’s voorkomt u bovendien storingen aan de apparatuur.

Business Software 4PS Construct

4PS Construct is innovatieve business software speciaal voor de bouwnijverheid. Een volledige cloud service gebaseerd op het meest gebruiksvriendelijke en moderne platform van dit moment: Microsoft Dynamics 365 Business Central. 4PS Construct is een totaaloplossing. Het ondersteunt uw bedrijfsprocessen in de voorbereiding, uitvoering én nazorg. Met elke nieuwe release profiteert u automatisch mee van de nieuwste technologie en best practices uit de branche.

Meer informatie

Gebaseerd op Microsoft Dynamics 365

Ons partnerschap met Microsoft is belangrijk. We zijn onafscheidelijk, maar wel uniek. Ons ERP-systeem 4PS Construct is gebaseerd op het betrouwbare en toekomstbestendige platform Microsoft Dynamics 365 Business Central. Wat door miljoenen mensen over de hele wereld wordt gebruikt.

Als Gold Partner van Microsoft hebben we op het platform Business Central specifiek voor uw branche software ontworpen: de bouw, GWW en installatie. Dankzij onze integratie met Dynamics 365 én Microsoft als organisatie, bieden we u de beste software ondersteuning. Tijdens, maar ook na de implementatie.