Digitaliseer jouw service- en onderhoudsproces in de bouw

Voor een goede ketensamenwerking is het essentieel dat je altijd realtime informatie kunt uitwisselen met ketenpartners. Dit kan alleen als je jouw systemen goed op orde hebt én de systemen met elkaar zijn verbonden. Kies daarom voor een softwareoplossing waarbij alle fases in het service- en onderhoudsproces geïntegreerd zijn in één systeem.

Digitaliseren in de bouw

We geven jou 3 belangrijke redenen voor het digitaliseren van service- en onderhoudsprocessen in de bouw

  • Efficiënter communiceren met partners

    Door processen te digitaliseren én alle gegevens elektronisch uit te wisselen, werk je op een effectieve manier samen met ketenpartners. Je verzamelt alle data in hetzelfde digitale systeem.

  • Faalkosten in de bouw reduceren

    Het hebben van de juiste, actuele en kwalitatieve data is ontzettend belangrijk bij het reduceren van faalkosten. Digitale oplossingen kunnen hierbij helpen.

  • Klant- en mederwerkerstevredenheid verhogen

    Met het digitaliseren van het service- en onderhoudsproces worden storingen sneller opgelost. Hierdoor zijn klanten sneller tevreden én kunnen buitendienstmedewerkers of onderaannemers door naar de volgende klus.

Het service- en onderhoudsproces in de bouw

In het service- en onderhoudsproces maken we onderscheid tussen enerzijds het binnenkomen van service- of onderhoudsmeldingen en anderzijds interne bedrijfsprocessen. Het service- en onderhoudsproces begint bij het ontvangen van een melding voor een opdracht, een storing of voor jaarlijks onderhoud. Dat kan bijvoorbeeld een melding zijn van een huurder, verzekerde of een eigenaar. Wanneer bouwbedrijven een melding ontvangen, starten verschillende interne bedrijfsprocessen, onder andere: werkvoorbereiding, planning, uitvoering, beoordeling en facturatie. Voor een transparant en een beheersbaar proces is het belangrijk dat al deze bedrijfsprocessen gedigitaliseerd zijn en met elkaar communiceren.

Maar waar begint je? Welke service- en onderhoudsprocessen kan je digitaliseren en welke tools zijn handig? In de whitepaper: ‘Service & Onderhoud: ‘In 8 stappen het service- en onderhoudsproces in de bouw digitaliseren’ nemen we jou mee in het digitaliseren van het gehele service- en onderhoudsproces. We bespreken verschillende tips & tricks en kijken welke digitale oplossingen voor jou geschikt zijn.

Lees whitepaper

Hoe ziet het ERP-systeem 4PS Construct eruit?

4PS Construct biedt een compleet overzicht van bedrijfsprocessen. Een totaaloplossing met onder meer project management, calculatie en financiële administratie in één softwarepakket. En in datzelfde pakket maak je ook nog eenvoudig rapportages. Benieuwd hoe dit werkt? Bekijk de animatievideo voor meer informatie of download onze brochure.

Bekijk de video

Een geïntegreerde softwareoplossing helpt u verder

Ons ERP-systeem 4PS Construct is een integrale softwareoplossing die alle primaire bedrijfsprocessen in het service- en onderhoudsproces ondersteunt. Van het aanmaken van een melding in een communicatieplatform, het maken van een planning, het afwikkelen van uitgevoerde werkzaamheden tot aan het digitaal versturen van een factuur.  Ben je benieuwd welke digitale tools jouw service- en onderhoudsproces ondersteunen? Download hier onze service en onderhoud brochure. Daarin zetten we op alle digitale tools die het proces efficiënter maken op een rij. Daarnaast vertellen we ook van welke koppelingen jij gebruik kunt maken zoals de koppeling met WhiteVision, de Ketenstandaard en Microsoft Power BI.

Download brochure

  • Deel dit artikel: