Klantverhaal Breman Service

In 1925, dus bijna 90 jaar geleden, begon Tijmen Breman in het Overijsselse Genemuiden een rijwielherstelbedrijf, dat dankzij de inspanningen van zijn zonen Harm, Jan Willem, Reind, Piet en Roelof Jan uitgroeide tot een van de grootste spelers in de installatiebranche. De huidige Breman Installatiegroep telt 40 bedrijven, heeft 1500 medewerkers in dienst en is actief in Nederland en Duitsland. De bedrijven zijn onderverdeeld in vier divisies: Dakbedekking, Woningbouw, Utiliteit & Particuliere Markt en Service. Nadat in 2005 al de overige onderdelen van Breman waren overgegaan op 4PS Construct, volgde de Divisie Service negen jaar later hun voorbeeld. ‘Waarom zo lang gewacht?’ was een van de vragen die we Willem Wagteveld – Divisiemanager Service – voorlegden.

 

 

 

Automatisering in de installatiebranche

In 2005 gingen verschillende onderdelen van De Breman Installatiegroep over op 4PS Construct. De Divisie Service werd echter ondergebracht bij een andere aanbieder. De hoofddoelgroep van de Divisie Service bestaat voor 80 tot 85 procent uit woningcorporaties. Dat betekent dat zij veel kleine woninggebonden installaties in beheer hebben. 250 monteurs van Breman Service doen zo’n 10 tot 12 kleinere installaties per dag. Een groot verschil met de andere onderdelen van de Breman Installatiegroep, waarbij sprake is van complexe installaties waarvan er hooguit twee op een dag gedaan kunnen worden.

Om goed mee te kunnen met de marktontwikkelingen ging Breman Service later opnieuw op zoek naar een nieuwe automatiseringsoplossing. Vraag was alleen: welke automatiserings-oplossing is voor Breman Service nu het meest geschikt? Uiteindelijk koos Breman Service voor een samenwerking met 4PS. Er ging een intensief traject van start die een belangrijke basis vormde voor de inrichting van 4PS Construct.

Waarom koos Breman Service uiteindelijk toch voor 4PS Construct? Willem Wagteveld, Divisiemanager Service, vertelt erover.

Lees het hele artikel

  • Deel dit artikel: